Romanian English French German Italian Spanish
Prev Next
Adunarea Generală a Asociației RENINCO ROMANIA - 2017

                Adunarea Generala a Asociației RENINCO ROMANIA - Rețeaua Națională de Informare și Cooperare pentru integrarea în comunitate a copiilor și tinerilor cu cerințe educative speciale s-a desfășurat în data...

Intalnirea universitatilor si cercetarea

         Intalnirea universitatilor si cercetarea       Pe data de 17 noiembrie 2014, la RENINCO – sediul din incinta Scolii gimnaziale Sfintii Voievozi - a avut loc o prima intalnire a...

Practici incluzive in gradinite

  Practici incluzive in gradinite click aici. In perioada 2-4 noiembrie a.c., la Sinaia, in cadrul proiectului Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul...

Curs de muzicoterapie organizat pe 27 iunie 2014 de catre Asociatia RENINCO in parteneriat cu World Vision Romania pentru specialistii si parintii din cadrul Centrului de Zi  pentru Recuperarea Copiilor cu Dizabilitati  din sectorul 5

Cursul de muzicoterapie organizat pe 27 iunie 2014 de catre Asociatia RENINCO in parteneriat cu World Vision Romania pentru specialistii si parintii din cadrul Centrului de Zi  pentru Recuperarea Copiilor...

Fb

Buletin Informativ nr. 3, anul 7, săptămâna 21 – 27 ianuarie 2019

Asociatia RENINCO ROMANIA

 

Reteaua Nationala de Informare si Cooperare
pentru integrarea in comunitate a copiilor si tinerilor
cu cerinte educative speciale

 

Buletin Informativ nr. 3, anul 7, săptămâna 21 – 27 ianuarie 2019

 

 

Cuprins:

 

 

                                                                Noutăți

 

v  Promisiuni de la Ministerul Educaţiei: toţi elevii vor avea tablete

 

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat vineri, 18 ian 2019, la Constanţa, la festivitatea de aniversare a centenarului Colegiului Naţional "Mihai Eminescu", că ministerul elaborează un proiect pe fonduri europene pentru achiziţionarea şi dotarea şcolilor cu table inteligente şi cu tablete electronice ce vor fi oferite tuturor elevilor, potrivit Agerpres. 

http://www.ziare.com/

 

 

     24 ianuarie - Unirea Principatelor Române din anul 1859

 

În fiecare an, la 24 ianuarie, românii sărbătoresc Unirea Principatelor Române din anul 1859, iar, începând din 2016, această dată a devenit zi liberă nelucrătoare.

 

"Mica Unire" s-a realizat când Adunarea Electivă a Ţării Româneşti s-a pronunţat pentru alegerea ca domn a lui Alexandru Ioan Cuza, realizând astfel unirea Ţării Româneşti cu Moldova. Unirea celor două principate a început practic în anul 1848, atunci când s-a realizat uniunea vamală între Moldova şi Ţara Românească, în timpul domniilor lui Mihail Sturdza, respectiv Gheorghe Bibescu.

 

În 1859, Conferinţa puterilor garante de la Paris (26 martie-25 august 1859) a recunoscut dubla alegere a lui Cuza ca domn al celor două Principate. În 4 decembrie 1861 Poarta recunoaşte unirea pe durata domniei lui Cuza.

 

Primul pas important pe calea înfăptuirii statului naţional unitar român a fost făcut la 24 ianuarie 1859, dar Marea Unire a avut loc în 1918 în Alba Iulia.

 

 

 

 

    A VIII-a ediție a Conferinței Internaționale ABA – 12-14 aprilie 2019, la București

 

Pentru al optulea an la rând, Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA) și Asociația Help Autism, două dintre cele mai mari organizații din România dedicate recuperării copiilor cu autism, aduc la București lectori români și internaționali de prestigiu, din dorința de a oferi răspunsuri la provocările specialiștilor, cadrelor didactice și părinților în procesul de recuperare a copiilor cu Tulburări de Spectru Autist.

Conferința Internațională ABA rămâne, și la cea de-a opta ediție, cel mai important eveniment din Sud Estul Europei dedicat terapiei comportamentale aplicate, cu peste 20 de lectori din Statele Unite ale Americii, Grecia, Marea Britanie, India și România și peste 500 de participanți așteptați.

 

Înscrierile pentru ediția 2019 sunt deschise pe site-ul evenimentului, conferinta-aba.ro, iar până pe data de 28 februarie se beneficiază de un tarif preferențial, cu reducere. Pentru a facilita prezența studenților și părinților interesați într-un număr cât mai mare, la fel ca în anii anteriori, organizatorii au pregătit reduceri pentru aceste categorii de participanți.

 

În premieră în acest an, cadrele didactice din învățământul general se pot înscrie exclusiv pentru a asista la un workshop dedicat lor, în care pot deprinde tehnici specifice pentru integrarea copiilor cu nevoi speciale în școală și în societate. Prelegerea cu titlul „Promovarea generalizării si menținerii schimbării comportamentale” va avea loc în cea de-a doua zi a evenimentului și va fi susținută de William Heward Ed. D, BCBA, Profesor Emerit Universitatea Ohio, SUA.

 

Un alt moment cheie al Conferinței va fi prezentarea susținută de Peter Gerhardt, Pd. D, BCBA, director executiv Epic School New Jersey, un specialist cu peste 35 de ani de experiență în utilizarea principiilor Teoriei comportamentale Aplicate în sprijinul adolescenților și adulților cu TSA. Lucrarea prezentată la București, „Dezvoltarea și identificarea abilitaților necesare în cazul adulților cu TSA. Maturitatea începe odată cu perioada preșcolară”, descrie o imagine generală pentru câteva intervenții și proceduri care abordează deficitul de rezultate în cazul adulților, printr-o mai bună înțelegere a legăturilor dintre abilitățile dobândite în perioada preșcolară, școala primară, gimnaziu, liceu și cele care se dobândesc la maturitate.

 

Conferința este acreditată în România de către Colegiul Psihologilor și Colegiul Medicilor, iar la nivel internațional, de către Behavior Analyst Certification Board cu:

·         10 credite pentru prezentarea unei lucrări

·         5 credite pentru participare în calitate de psihologi

·         17 credite acordate medicilor pentru participare

·         până la 20 de credite pentru audierea lucrărilor pentru specialiștii ABA cu acreditare BCBA

 

Înscrierile se pot face pe site-ul  http://conferinta-aba.ro/inscriere/, până la data de 10 aprilie, iar înscrierile până la data de 28 februarie beneficiază de tarif early bird.

Participanții pot alege să se înscrie pentru primele două zile, adresate mai ales specialiștilor care folosesc metoda ABA, pentru ziua trei, dedicată în special părinților, cadrelor didactice și personalului medical, pentru workshop-ul adresat cadrelor didactice sau pentru toate cele trei zile ale evenimentului.

Despre organizatori:

De 9 ani, Asociația Help Autism se implică activ în derularea de programe de conștientizare a autismului, diagnostic precoce și intervenție timpurie pentru copiii cu autism. Pe lângă activitatea susținută în schimbarea statutului autismului în România, asociația sprijină, prin programe de recuperare, peste 500 de copii diagnosticați cu TSA, oferă servicii de terapie în cadrul celor 4 centre din București și Suceava, parteneriatelor public-private cu Direcțiile de Asistență Socială și Protecția Copilului și la domiciliu, desfășoară cursuri de formare în terapie ABA, cursuri gratuite pentru informarea cadrelor didactice, workshop-uri și ședințe de consiliere pentru părinți.   

Înființată în 2008, Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată – cunoscută ca ATCA, s-a stabilit rapid ca standard profesional în România prin serviciile de formare a terapeuților ABA și prin rezultatele remarcabile în programele de intervenție pentru copiii cu tulburări din spectrul autist.  Președintele ATCA, Anca Dumitrescu, este primul analist comportamental acreditat BACB din România. ATCA oferă servicii de recuperare în cele 2 centre din București pentru 170 copii cu tulburări din spectrul autist, a format peste 1000 de terapeuți la nivel național și internațional, a instruit peste 1000 de cadre didactice și părinți la nivel național. Din 2015, ATCA este acreditată ca provider de servicii de formare continuă (ACE provider tip 2) de către BACB – singura instituție ce acreditează practicienii ABA în lume

Posted: 15 Jan 2019 07:42 AM PST

 

    Lansarea Campaniei de promovare a vaccinării „Copilăria, cel mai frumos cadou”

 

Ministerul Sănătății împreună cu UNICEF în România au lansat  Campania de promovare a vaccinării – “Copilăria, cel mai frumos cadou”, care are ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți anual în întreaga lume.

 

Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunostință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate”, a declarat Sorina Pintea, Ministrul Sănătății.

 

O copilărie fericită, în care copilul să poată explora mediul înconjurător, să se joace, să se bucure de libertate și totodată să fie în siguranță, este cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte. Vaccinurile îi ajută pe părinți să ofere acest dar.

 

“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor.

Ambasadorii naționali ai UNICEF în România, precum și alți lideri de opinie vor sprijini de asemenea acest demers.

Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus Pieter Bult, Reprezentantul UNICEF în România.

 

Campania este susținută și de Organizația Mondială a Sănătății, la eveniment participând și Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România. Alături de Alexandru Rafila, Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Gindrovel Dumitra, Coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), au participat la conferința de lansare și reprezentanți ai medicilor de familie.

“Suntem fericiți să ne aflăm astăzi împreună cu Ministerul Sănătății și UNICEF pentru a ajuta autoritățile și profesioniștii din domeniul sănătății să se asigure că fiecare persoană are acces echitabil la vaccinuri și că părinții înțeleg importanța vaccinării copiilor lor pe deplin și la timp, în conformitate cu programul național de imunizare. Aceste eforturi trebuie să se concentreze și pe implicarea celor mai sărace și mai marginalizate comunități.” a spus dr. Miljana Grbic, director al Biroului OMS România.

 

“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din județele Mehedinți și Bacău. La aceste campanii au participat și reprezentanți ai Direcțiilor de Sănătate Publică din țară, care au replicat acest model de campanie și în alte județe.(...)

 

Eu am avut încredere în doctor, că vrea ce e mai bine pentru copilul meu”, a spus Didina Maldan, unul dintre părinții din Buhuși care și-a vaccinat toți cei șapte copii în cadrul campaniei desfășurate de către Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF. “M-am bucurat mult când mi-a spus ca îl poate vaccina și pe cel mic”, un băiețel care suferă de o dizabilitate.

Campaniile door-to-door de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă și au protejat astfel viața copiilor, dând de asemenea un semnal la nivel național cu privire la importanța vaccinării.

sursa: Romania pozitiva, 15 ianuarie 2019

 

 

      Coșul minim de consum lunar pentru un trai decent pentru populația României O familie cu doi copii, din mediul urban, traieste "rezonabil" cu 2.600 de lei, in timp ce aceeasi familie de la tara, se descurca cu 2.100 de lei, conform unei decizii a Comisiei de Insolventa la Nivel Central (CINC).

 

Aceste grile maxime de cheltuieli sunt prevazute pentru o familie cu doi adulti si doi copii, dintre care unul sub 14 ani, in caz de insolventa, potrivit Deciziei nr. 7/2018 a CINC, care a intrat in vigoare de miercuri, 16 ianuarie 2019.

 

Valoarea cosului minim lunar de consum diferentiat pentru datornicul din oras si familia acestuia in procedura de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor sau procedura simplificata de insolventa este de:

 797 de lei pentru fiecare adult;

587 de lei pentru fiecare copil peste 14 ani;

419 lei pentru fiecare copil pana la 14 ani.

 

In aceeasi situatie, valorile sunt mai mici pentru cei din mediul rural, respectiv de:
 644 de lei pentru fiecare adult;

473 de lei pentru fiecare copil peste 14 ani;

339 de lei pentru fiecare copil pana la 14 ani.

 

La calcularea acestor sume CINC a luat in calcul sumele si cheltuielile oferite de Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii (ICCV), nu cele oferite de Institutul National de Statistica (INS), cel din urma stabilind valori mai mici.

 

  Statistica a calculat un cos minim lunar pentru o familie de la oras de 2.299 de lei, iar pentru una din mediul rural de aproape 1.494 de lei.

Valoarea cosului minim lunar de consum reprezinta pragul minim sub care nu pot fi stabilite cheltuielile pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil. Aceasta valoare reprezinta suma de bani din veniturile debitorului care nu poate fi oprita pentru plata datoriilor, deoarece ii este necesara pentru acoperirea cheltuielilor indispensabile asigurarii traiului zilnic pentru sine si familia sa.

 

Valoarea cosului minim lunar de consum se stabileste diferentiat pentru procedura de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor/procedura simplificata de insolventa si procedura judiciara de insolventa prin lichidare de active.

 

Valoarea cosului minim lunar de consum este minimul necesar pentru asigurarea respectarii drepturilor, libertatilor fundamentale si demnitatii umane ale debitorului si ale persoanelor carora acesta le asigura ori le datoreaza, in conditiile legii, intretinere in mod curent", prevede Decizia nr. 7/2018 a CINC.

 

In plus, structura si componenta familiei debitorului se stabilesc prin includerea in aceasta a persoanelor carora debitorul le are in intretinere in mod curent si a persoanelor care convietuiesc cu debitorul sau care contribuie la prestarea intretinerii, conform actului normativ citat.

 

"Valoarea cosului minim lunar de consum pentru debitorul aflat in procedura judiciara de insolventa prin lichidare de active este egala, indiferent daca traieste in mediul urban sau rural, cu valoarea salariului minim brut pe economie asa cum este prevazut de legislatia in vigoare pentru orice persoana angajata conform prevederilor Codului muncii in functie de vechime sau nivelul studiilor realizate", precizeaza Decizia nr. 7/2018 a CINC.

 

Acest cos minim poate fi suplimentat, astfel incat sa ii fie asigurate debitorului toate cheltuielile necesare pentru: nevoile locative (utilitati si servicii); necesitatile alimentare; necesitatile medicale; invatamant si instruire, inclusiv pentru cursuri de recalificare; transport catre locul de munca, institutii de invatamant si medicale; imbracaminte si oricare alte cheltuieli necesare pentru traiul rezonabil; asigurarile obligatorii; amenzi; obligatiile legale sau conventionale de intretinere, ultimele neputand depasi un prag de cinci salarii medii pe an.

 

De asemenea, actul normativ citat subliniaza ca aceste sume in plus nu pot fi esalonate sau reduse, ci adaugate valorii cosului minim lunar de consum.

 CINC a stabilit valorile cheltuielilor din cadrul cosului minim lunar de consum pentru familiile din mediul urban si rural tinand cont de rata inflatiei si salariul minim pe economie prevazut de la 1 ianuarie 2019.

 

"Pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil se utilizeaza valoarea cosului minim lunar de consum stabilita de catre Comisia de Insolventa la Nivel Central pe baza studiului realizat de catre grupul de lucru pentru elaborarea criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil, constituit din reprezentanti ai: Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, Institutului National de Cercetari Economice 'Costin C. Kiritescu' al Academiei Romane, Comisiei Nationale de Prognoza, Institutului National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale, Institutului de Cercetari pentru Calitatea Vietii al Academiei Romane, Institutului National de Statistica si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor", mentioneaza Decizia nr. 7/2018 a CINC.

sursa: https://www.manager.ro, 18 ian, autor Magda Florea

 

 

 

    Am fost un copil sărac pe care educația l-a ajutat să-și facă un viitor. Câți dintre copiii săraci ai României au astăzi această șansă?

 

M-am născut ultimul, într-o familie cu 7 copii, într-un sat aflat la 20 de km de cel mai apropiat oraș, teatru, librărie, cinema, spital. La grădiniță am fost de la vârsta de 3 ani, în primul an, timp de câteva săptămâni, pentru că eram anxios, stăteam la grupa mare, pe un raft de dulap, în clasă cu sora cea mai apropiată de vârstă cu mine. Nu eram singur, companie îmi ținea fetița educatoarei. Încetul cu încetul m-am adaptat la cerințele școlii, deși eram printre cei mai mici din grupă/ clasă.

Părinții au fost mereu niște oameni simpli, modești, fii de țărani. Tata a lucrat timp de 35 de ani la pădure și vreo 3 ani în mină. Mama a lucrat vreo câțiva ani la colectiv până a rămas însărcinată cu primul copil care din păcate nu a trăit mai mult de 2 zile. După căsătorie părinții au trebuit să se descurce de unii singuri cum au putut. Tata, rămas orfan de la vârsta de 18 ani, a muncit zi de zi pentru a se asigura că își croiește un rost în viață. Cu un salariu mic au reșit să construiască o casă care se încăpățânează și azi să stea în picioare în ciuda terenului care o ia la vale. 

Mama a fost în gospădărie și în familia noastră de toate: de la medic veterniar la tâmplar, zugrav, soție, bucătărasă, învățătoare, contabil, inginer agricol. Toată viața a fost prietenă cu îngrijitul pământului. Asta a fost și salvarea noastră la nivel financiar. Și ea, și tata au terminat 8 clase, atât s-a putut atunci. Când simțeam că dau de greu la școală avea grijă să îmi și să ne amintească de importanța educației și că ea va fi salvarea pentru noi, pentru că bani pentru a face din noi oameni independenți finaciar nu au fost. Mereu erau însă în casă cărți: de la manualele noastre de la școală la cărți de beletristică și Biblia. 

Duminica o vedeam pe mama cum, obosită după o săptămâna plină, se așeza pe patul din bucătărie, lua Biblia în mână și timp de vreo oră, două, o vedeam cufundată în lectură. Atunci când aveam greutăți la teme avea grijă să fie în spatele meu și să mă susțină, cu mintea și puterile ei.

Au fost multe sacrificii în familie pentru ca 5 din cei 7 copii să ajungă la liceu în Iași, asta însemnând costuri enorme cu chiria, mâncarea, banii de transport. Și astăzi mi-e greu să-mi imaginez cum din 150 de lei cât câștiga tata, 100 de lei ajungeau lună de lună la Iași pentru 3 dintre surori, restul care eram acasă descurcându-ne cum puteam și cu ce puteam. 

Munca la câmp am cunoscut-o de la vârste mici. Dacă la 7-8 ani mergeam la adunat iarba uscată de pe dealurile și văile din jur, la 12 ani deja țineam sapa în mână, în plină vară, la temperaturi de 35 de grade, de la 8 dimineața până după masă sau chiar seara. Au fost mulți ani în care i-am judecat aspru pe ai mei pentru că verile nu erau vacanțe la mare sau la munte, ci muncă la câmp însă, de câțiva ani le sunt recunosctor pentru că fără toate acele întâmplări n-aș fi învățat să prețuiesc munca și câștigul de pe urma ei. N-am avut acces la desene animate mai mult de 15 minute pe zi, seara la postul public de televiziune al Republicii Moldova și încă 15 minute duminica pe tvr1. Am avut acces limitat la cărți deși am avut permis la biblioteca din sat încă din clasa a III-a. Calculatorul a apărut târziu în viața mea, mai întâi la școală în clasa a VII-a, apoi și acasă pentru că unul dintre cumnați, fiind director de școală și stând cu noi, și-a cumpărat un calculator uriaș și primul birou ca în reclame pe care îl vedeam în realitate.

 

 

Foto: Guliver/Getty Images

 

Uitându-mă în urmă pot spune că am fost un om norocos. Am avut alături de mine modele care să-mi direcționeze pașii spre educație, care să facă eforturi susținute și să ne asigure condiții decente pentru a putea învăța. Sunt conștient totodată că foarte puțini dintre copiii României care trăiesc la limita sărăciei sau în sărăcie au parte de asemenea adulți în viețile lor.

Conform statisticilor OECD dacă aș fi fost încă elev aș fi făcut parte dintre cei 11% din copiii dezavantajați ce se plasează în grupul celor cu cele mai bune rezultate din țară. Asta arată pentru mine că dacă te-ai născut într-o comunitate defavorizată ai 90% șanse ca progresul tău în învățare să fie spre minim. Continuând aș putea spune și faptul că viitorul unui astfel de copil ar fi pecetluit cu aceleași condiții materiale în care își petrece copilăria.

Același raport arată că elevii dezavantajați care merg la școli avantajate au rezultate echivalente cu 2,5 ani de școală în plus, față de cei dezavantajați de la școli dezavantajate. Sunt multe voci, inclusiv în spațiul public și politic, ce susțin cu vehemență faptul că avem nevoie de școli cât mai omogene, căci nu putem aduce într-o clasă de copii care vin dintr-un cartier rezidențial un copil de etnie romă sau unul din ghetou căci îi ”strică” pe ceilalți. Ne-am obișnuit să construim ziduri la propriu și la figurat, stăm în cartiere protejate cu bariere, oameni de pază, accesul se face limitat. Ne dorim pentru copii prieteni și colegi care să aibă părinți cu același statut social și financiar. La nivel subconștient mesajul pe care aceștia îl primesc e acela că sunt speciali față de alte categorii sociale fapt pentru care se bucură și de servicii educaționale mai aparte.

Un alt aspect îngrijorător e faptul că la vârsta de 15 ani, când mare parte dintre elevi încep sau sunt deja în primul an de liceu, diferențele între cei avantajați și dezavantajați social sunt de 3 ani de școală. Ne dorim să avem mai multă implicare civică, mai mult respect în spațiul public, oameni mai bine pregătiți profesional, integritate și toleranță însă atunci când vine vorba de a crea politici publice inclusive, școli deschise către comunitate care să încurajeze diversitatea ne punem carapacea și spunem un NU hotărât. Stau și mă întreb care poate fi viitorul unui astfel de copil, refuzat de actorii cheie din sistemul de învățământ prin faptul că nu are cel puțin același acces la servicii educaționale de calitate ca un copil ce provine dintr-un mediu cu multe oportunități atât la nivel cultural, social, financiar? Ne dorim cu adevărat să trăim într-o țară în care binele comun să nu fie doar pentru unii ci pentru întreaga comunitate? Suntem dispuși să renunțăm la orgolii și frici personale pentru a rămâne disponibili să acceptăm aproapele așa cum e el, și dacă se poate să-i oferim o alternativă la o viață decentă?

Pentru mine, adept fiind al echității, o asemenea situație mă pune mult pe gânduri. Ajungem în viață să obținem capital, profituri, putere, recunoaștere și datorită condițiilor și serviciilor pe care statul, așa slab cum e el acum, ni le-a adus. Eu sunt recunoscător statului român pentru că am putut merge la școală, pentru că am avut un medic în comuna în care 14 ani am trăit. Pentru ca statul să poată asigura politici publice care să acopere nevoile celor mai dezavantajați e nevoie să reflectăm și la cât de bine ne este nouă în confortul personal ori în relațiile cu oamenii apropiați din viața noastră și la ce suntem dispuși să renunțăm (inclusiv credințe personale care ne limitează). Pentru a avea o rată a sărăciei mai mică, pentru a vorbi tot mai rar despre acte de criminalitate ori de infracționalitate, pentru a vorbi despre o implicare civică și politică onestă și integră, pentru a vorbi de oameni competenți profesional și cu valori morale avem nevoie de investiții în special în zonele și grupurile pe care le blabăm pentru ce nu se întâmplă bine. Și da, putem începe cu educația și reducerea disparităților dintre așa zisele comunități școlare bune și cele slabe.

Cât de valabilă e replica Pune mâna și învață căci ăsta e viitorul tău!pentru un copil care are potențial, își dorește să-și depășească condiția dar nu are contextul potrivit la nivel financiar, cultural, nu are adulți în jurul lui care să creadă în el și să-l încurajeze, nu are o școală care să-i valorifice din plin ceea ce mintea, sufletul și corpul lui adăpostesc?

sursa: https://republica.ro, 18 ian2019, autor Vasile Brașovanu

 

Toți pentru unul, unu

Reţeaua naţională de Informare şi Comunicare pentru Integrarea Copiilor şi Tinerilor cu +++ Cerinţe Educative Speciale în Comunitate +++ Sediu juridic: str. Dumbrava Nouă, nr. 17, sector 5, Bucureşti. +++ Sediu social: str. Atelierului, nr. 25 , sector 1 , Bucuresti, +++ BCR – Sucursala Griviţa, sector 1, Bucureşti, cod fiscal : 10791077 +++ Inscrisă la Registrul special al instanţei – judecătoria sector 5 – +++ cu nr.7/10.02.2004 – Partea I A – Secţiunea I +++ Cont IBAN: RO21RNCB0086004678330001/RON +++ RO53RNCB0086004678330007/EURO +++ Codul SWIFT: RNCBROBUXXX +++ Tel/ fax: 021/ 3129605 sau Email: arr@reninco.ro si crr@reninco.ro +++