- Declaratia 230 - Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat
- 1 iunie 2024 - CONFERINȚA NAȚIONALĂ "Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență"
- Proiectul ASCEND 2022 la 3.12.2023
- Punct de vedere RENINCO metodologii Lege Învățământ Preuniversitar
- 27 mai 2023 - Conferința Națională „Sprijin în învățare la nivelul școlii de masă. Structuri și servicii”
- Convocator Adunare Generală RENINCO 27 mai 2023
- RENINCO la 25 de ani
- Proiectul ASCEND – Tinerii cu dizabilități sunt AICI, ACUM!
- COMUNICAT DE PRESĂ
- Educație, formare profesională și angajare pentru persoanele cu dizabilități în Europa Autor: Vlad Andrei Stamate
- Incluziune şi diversitate , autor: Vlad Andrei Stamate
- Tinerii cu dizabilități în Uniunea Europeană
- Tinerii cu dizabilitati in lume 8.11.2022
- Raport de curs 21.10.2022
- Să înțelegem necesitățile și soluțiile tinerilor cu dizabilități din România - a doua întâlnire a Comitetului consultativ al proiectului, ASCEND - 3.10.2022, București, hotel Continental
- INFORMAȚII PRIVIND EVOLUȚIA PROIECTULUI ASCEND
- OPINII ȘI PROPUNERI LA PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR
- Adresăm din nou mulțumiri tinerilor cu dizabilități care au trimis răspunsurile lor la chestionarul difuzat on-line, în cadrul cercetării ASCEND.
- CONSULTARE RENINCO – INCLUZIUNEA ȘI ECHITATEA ÎN PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR – AUGUST 2022!
- Reeditarea lucrărilor: Să învățăm cu plăcere și 8 LOG
- Anunț lansare chestionar PROIECTUL ASCEND 2022
- INVITATIE APEL CERCETARE ASCEND
- ASCEND, prima întâlnire a Comitetului consultativ – Consiliul Național al Dizabilității din România
- SURSE DOCUMENTARE - POLITICI ȘI PROGRAME EUROPENE ȘI INTERNAȚIONALE PRIVIND PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI, CU FOCALIZARE PE TINERI - PROIECTUL ASCEND 2022 - în proces de traducere
- Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR), în parteneriat cu Asociația RENINCO România – membru fondator al CNDR – desfășoară în perioada iunie – decembrie 2022 proiectul ASCEND.
- EDUCAȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI ȘI/SAU CES (*)
- Pe drumul spre educația incluzivă în România Contribuția Rețelei RENINCO
- NOU !!! - Pași spre educația incluzivă în România. Contribuția Rețelei RENINCO
- 12 iunie 2021: Conferința “Incluziune și echitate. Realitate sau deziderat? Rezultatele cercetării privind situația copiilor cu dizabilități și / sau CES”
- Sa ii cunoaștem mai bine si sa fim prieteni cu copiii cu autism!
- 12 iunie 2021 Invitatie la Conferinta online Incluziune si Echitate:Realitate sau Deziderat?
- Traian Vrăsmaș: Educația incluzivă. Aspirații și realități. 14 mai 2021
- Noutăți editoriale cu contribuția RENINCO
- REZOLUTIE-CONFERINȚA NAȚIONALĂ ACCES ȘI PARTICIPARE LA EDUCAȚIE, EDIȚIA A IV A COOPERARE SI COMPETIȚIE ÎN EDUCAȚIE 23.11.2011
- CONCLUZII analiza GREI vineri 22.11.2019
- 23.11.2019 - se convoacă Adunarea Generală a Asociației RENINCO România
- 23.11.2019 - Conferinţa Naţională ”Acces şi participare la Educaţie” ediţia a IV a, 2019
- SIMPOZIONUL NAȚIONAL „INDIVIDUALIZARE ȘI PERSONALIZARE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV AL ELEVILOR AFLAȚI ÎN DIFICULTATE” – EDIŢIA a V a – PLOIEŞTI – 7 Iunie 2019
- PUBLICAȚII ȘI TRADUCERI UNICAT ACCESIBIE PRIN COPIERE
- Cercetare „Aspecte ale echităţii în şcoală”
- Seminar European Forum Disability 22-23 martie 2019, Bucuresti, pe tema Tinerii cu dizabilităţi şi (ne) angajarea în muncă
- Concluzii ale conferinței naționale „Acces şi participare la educație pentru persoanele cu dizabilităţi”
- Adunarea Generală RENINCO – România, București, 7 septembrie 2018
- 4 noiembrie 2017 - Conferința Națională intitulată „Acces si participare la educație”
- 12 iunie 2017 - Simpozion Ploiesti 2017
- Incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale: bilanț și perspective - 2017
- Asociatia Amurtel, membra a Asociatiei RENINCO Romania, a lansat o colectie de povestiri pro-diversitate in cadrul proiectului Avem fiecare o poveste
- 15 martie 2016 - Sesiune de informare la Liceul Ion Barbu din Bucuresti pentru reprezentanții autorităților publice locale, persoane cu dizabilități și organizații neguvernamentale
- „METODOLOGIA privind combaterea discriminării și excluziunii școlare a copilului și tânărului cu cerințe educaționale speciale prin colaborare și intervenție multidisciplinară”
- Brosuri Informative pentru organizatii ale persoanelor cu dizabilitati
- Colaborare și cooperare pentru echitatea în educație
- INVITAȚIE CONFERINȚA DE LANSARE A PROIECTULUI ”Parteneriate active pentru incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale”
- Comunicat lansare proiect - Focus: incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale
- 20-21.02.2015, Oradea - Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)
- Document de poziţie al Asociatiei RENINCO Romania
- Proiectul Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar, primar si gimnazial
- 2 iunie 2014 – 30 aprilie 2016;Proiect nou: TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România
- Parintii apara drepturile copiilor cu dizabilitati
- Rezoluția Conferinţei Naţionale “Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească” Bucureşti, 14.06.2014
- Invitatie la Conferinţa Naţională “ Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească”
- Pozitia RENINCO privind proiectul de lege a copiilor cu dizabilitati
- curs pilot inovativ, de initiere in tehnicile muzicoterapiei
- Comunicat de presă Bucureşti, 2 Aprilie 2014
- RAPORT SINTEZĂ Vizite de monitorizare Octombrie 2013 - Martie 2014
- Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar
PUBLICATII LA EDITURI
I. Publicatii realizate de RENINCO, cu asistenta tehnica si sprijinul financiar al Reprezentantei UNICEF Romania):
o Educatia integrata a copiilor cu handicap, UNICEF si RENINCO, noiembrie 1998
o Cartea Alba Reninco. Integrarea / includerea copiilor cu dizabilitati, UNICEF si RENINCO, Bucuresti 1999
o Ghid de predare/invatare pentru copiii cu cerinte educative speciale, UNICEF si RENINCO, Bucuresti 2000
o Sa comunicam cu placere, UNICEF si RENINCO, Bucuresti 2002
o SET de instrumente, probe si teste de evaluare educationala, UNICEF si RENINCO, Marlink, Bucuresti 2003
o Ghid pentru cadre didactice de sprijin, UNICEF, MECTS si RENINCO, Vanemonde, 2005
o Pasi spre educatia incluziva in Romania (2000-2008)", RENINCO, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si UNICEF, Vanemonde, 2008
o Premisele educatiei incluzive in gradinite, RENINCO, UNICEF, Ministerul Educatiei, Tineretului si Soprtului, 2010
o Incluziunea scolara a copiilor cu cerinte educationale speciale, RENINCO, UNICEF, Ministerul Educatiei, Tineretului si Soprtului, 2010
o Educatia incluziva in gradinita : dimensiuni, provocari si solutii, RENINCO, UNICEF,MECTS, Alpha MDN Buzau, 2012
o Promovarea educatiei incluzive invatamantul primar. Ghid pentru cadre didactice, manageri scolari si parinti, MEN, RENINCO, UNICEF, Editura Vanemonde, 2013
II. Publicatii realizate de UNICEF:
- Dezvoltarea practicilor incluzive incluzive in scoli. Ghid managerial, UNICEF si Ministerul Educatiei Nationale, 1999
- Sa intelegem si sa raspundem la cerintele copiilor in clasele incluzive, UNESCO, tradusa si publicata de UNICEF, 2002
III. Alte publicatii:
- Modele si forme de sprijin educational in contexte incluzive, Editura Terra, RENINCO si Ambasada Frantei la Bucuresti, 2011
- Clasificarea Internationala a Functionarii, Dizabilitatii si Sanatatii, OMS, UNICEF si ANPH, 2004
- Ghidul de stimulare, Jim Dale, RENINCO, 2007, 2013
- Sa invatam cu placere. Fise de exercitii logopedice in comunicarea orala si scrisa, RENINCO, Editura Arelechin, 2007, 2011
- 8 LOG. Exercitii pentru terapia dislaliei, RENINCO, Editura Arelechin, 2008
- Caietul elevului cu cerinte educative speciale biologie clasa a V-a, 2009
- Clasificarea Internationala a Functionarii, Dizabilitatii si Sanatatii. Versiunea pentru copii si tineri, OMS, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, UNICEF, 2013
MATERIALE NEPUBLICATE (DISPONIBILE IN FORMAT ELECTRONIC SI/SAU PRINTATE)
- Privire generala asupra tinerilor cu dizabilitati, Bucuresti, traducere 1999
- Studiu privind centrele de zi pentru copiii cu dizabilitati severe, profunde si/sau asociate din Romania, Bucuresti 2000
- Echipe de sprijin pentru profesori, traducere, Creese, Norwich, Daniels iunie 2000
- Profesorul de sprijin, traducere, Bucuresti 2000
- Educatia copiilor si tinerilor cu autism, 2001
- Dosarul deschis al educatiei incluzive, traducere, UNESCO, 2002
- Curriculum pentru copii cu dizabilitati severe si profunde, 2002
- Bune practici in educatia incluziva, 2003, 2004
- Surditate si comunicare, traducere, 2004
- Incluziunea in educatie. Ghid de politici (UNESCO, 2009), RENINCO 2011
- Dezvoltarea unui set de indicatori pentru educatia incluziva in Europa (Developing a set of indicators for inclusive education in Europe) – ianuarie 2012; colaborare cu European Agency for Development in Special Needs Education (EADSNE)